2 September 2011

Satu Hari di Hari Raya

Assalamualaikum,
Hurmmm.. Betul, Betul Betul...... Hehehe.. Macam mana raya korang? Aku harap korang happy-happy sahaja. Bagi aku pula, sememangnya hari raya aidilfitri merupakan suatu peristiwa yang dinanti-nantikan kerana :
  • Cuti raya selalu panjang

  • dapat duit raya (tak banyak pun)

  • dapat menjamah kuih raya

  • dapat jumpa sanak-sedara + kengkawan (mcm first time baru jumpa! :P )


Yang sedihnya ialah cuti raya seminggu jer,,
Duit raya semakin lama semakin susut kerana badan ni semakin lama semakin membesar,,
Elok2 dah turun berat badan time puasa, makan kuih raya (mcm org tak pernah makan) mengembangkan badan.
Jumpa sanak-sedara + kengkawan sekejap jer..

Tapi apa-apapun dapat la jugak aku berhari raya dengan family tercinta di mahligai kami ini. Korang mesti ada yang balik kampung kan..??? Mesti best???? aku x dapat balik kampung sebab nenek+datuk kedua-dua belah mak and bapa aku dh meninggal.. jadi xde ssiapa di kampung..

Kepada kawan-kawan @ member-member yang tinggal kat area senawang/seremban ni, meh la dtg rumah aku.. Tapi sebelum dtg mesti inform dahulu maa.... Rumah ini kene kasik touch up sikit! :P hehehe

Time bulan puasa hari tuh kawan2 aku ada dtg kat rumah utk brbuka puasa... Meriah sgt2 (dh mcm sambut raya pulak)... Mak aku ada masak la skit2 ,, and bebudak yg dtg ni pun kebanyakannya tak datang dengan tangan kosong,, ada yang bawak air, piza, mee dan e.t.c Woaah!! Sudahnya mcm belon la perut masing2.... so makanan yang ekstra tu.. kitaorg packing2 agih2kan utk bwk balik rumah...




~ front view rumah aku ~




~ Jom Makan2 ~




~ Antara Juadah yang ada ~





~ Berbuka dengan kurma dahulu ~

 






~ Jom Mengisi tangki ~






~ Ambil Gambar lepas kekenyangan ~

Hope our friendship last forever....
p/s :

____________________________________________________________________________

Have a nice day ye korang, regards MOHA MOHU ;) Assalamualaikum.



Syukran 'ala kulli haal. From your friend, moha_mohu

2 comments:

  1. tapi saye nie mkin besar mkin bnyak pulak duit raya.hehe..selamat hari raya juga hanafi:)

    ReplyDelete