11 December 2011

Tutorial Button entertain visitor.

Tutorial button untuk entertain visitor ( Sila tekan button 'Nama Anda' dalam blog ni untuk test)

Cuba try tekan button ni kat blog aku...(spt dlm gambar)


Bile kau tekan je button tu,,,
akan keluar satu window mcm dalam gambar di tepi ni..




Bile dah isi nama korang, dan tekan 'OK' ,, akan terbuka page baru yg tertulis mcm kat bawah ni.

Nak buat button macam ni ?
Ok, kalau nak meh aku ajarkan...
Sesiapa yang tak tahu meh aku bagitau.
sesiapa yang dah tau meh aku ingat-ingatkan. Ok?


Lets Do it!
Procedure (cehh, mcm buat report experiment la plak) :P

1. Buka dashboard korang.
2. Pergi ke Design > Add a Gadget > Html/Javascript
3. Masukkan kod-kod dibawah dalam ruangan "HTML/Javascript" tu. (Copy paste je la)



4. Sekarang Jom tukar2 kod tu ikut kesesuaian korang. Rujuk gambar bawah. Click untuk besarkan gambar.



5. Finally click 'Save' . Dan preview lah button korang :)

Kalau ada ape2 problem, jangan segan silu untuk bertanya kat aku.. :) .
Sekian, Wassalam.

Syukran 'ala kulli haal. From your friend, moha_mohu

0 ,581 mengulas:

Post a Comment