2 March 2012

Tu pun nak jadi masalah ke?

Assalamualaikum w.b.t,

Nabi s.a.w.: "Jika kamu berkata kepada kawanmu, diam pada hari Jumaat dan khatib sedang membaca khutbah, maka tiada pahala Jumaat baginya." (Nailul Authar, dari Abu Hurairah). HADIS NI SELALU DIBACAKAN SEBELUM START SEMBAHYANG JUMAAT.
Tadi semasa sembahyang Jumaat, aku terlewat sampai kat masjid,,,
Time nak dekat azan baru aku bertolak dari rumah....
So kena duduk kat bahagian luar.... Sebelah aku ada lelaki dewasa (around 20s- aku tak kenal)... So bile habis buat tahiyatul masjid dgn sunat Jumaat Qabliah, aku salam lelaki sebelah aku tu
 [Ni Belum start khutbah lagi]...

Tiba-tiba dia tanya aku,,, Kenapa kening  tebal dan bulu mata aku panjang sangat..?
Aku,,,Terkejut+Marah(kerana nada dia mcm menghina aku)
Aku jawab " Dah diciptakan Allah,,, Syukur je la"


Dia tersengih mcm kerang busuk.. XD
Hahaha,,


Ye la, die nak persoalkan 'perhiasan' yg Allah kurniakan kat mata aku ni... Tu pun nak komen...
hish...
Aku ni bukannya pompuan yang asyik sibuk pasal perhiasan muka... So, apa yang dah ada ni kita jaga dan pelihara,, jangan nak PANDAI-PANDAI pulihara sendiri...

PERINGATAN untuk golongan yang bergelar WANITA/PEREMPUAN/GADIS/ANAK DARA
Apakah hukum mencabut atau mencukur bulu kening?
Hukumnya HARAM (Dalam keadaan Normal) ini berdasarkan hadis yg sangat sahih “Allah melaknat wanita yang memasang dan dipasang rambut palsu, wanita yang mencukur bulu alis dan dicukurkan bulu alis dan wanita yang dibuat tatoo dan dibuatkan tatoo” (HR. Bukhari no. 5937 dan Muslim no. 2124)


That's All
Bye.. p/s : Harap2 orang yang aku maksudkan tak baca entri ni :P

Syukran 'ala kulli haal. From your friend, moha_mohu

1 comment:

  1. singgah folo dan tinjau2 sini dari speedlist no.2
    hohoho... salam ukhwah (^___^)
    ...................................
    http://sanisahsabu.blogspot.com/2012/02/speed-list.html
    ...................................

    ReplyDelete